Blogarchívum

2022.

Az új évi fogadalmunk 2022-re az alábbi idézet,
megpróbáljuk betartani!

Az első találkozásunk január 12.-én volt,amelyen megbeszéltük az elöttünk álló félév programjait.

Február 9.
Farsang!

2022-ben a farsang január 06.-március 02-ig tart.
A farsang csúcspontja a karnevál, hagyományos magyar nevén „a farsang farka”. Ez a farsangvasárnaptól húshagyókeddig tartó utolsó három nap, ami nagy mulatságok közepette, valójában télbúcsúztató is. Számos városban ekkor rendezik meg a híres karnevált (riói karnevál, velencei karnevál), Magyarországon pedig a farsang legnevezetesebb eseményét, a mohácsi busójárást.
Mi a klubban maskarába beöltözve finom sütikkel,vidáman,vicces idézetek felolvasásával és tombolával tettük emlékezetessé ezt a napot!

Február 10.
Kirándulás Budapestre
Tropikálium és Magyar Zene Háza

A Tropicarium (teljes nevén Tropicarium és Óceanárium Budapest) Budapesten a XXII. kerületben, a Campona üzletközpontban található. 2000. május 26-án nyitotta meg kapuit Közép-Európa egyik legnagyobb tengeri akváriumát is bemutató, közel 3000 m²-en elterülő Tropicarium-Óceanárium.

Az állatkert bemutatja az édesvizek halvilágát, beleértve a hazai faunát is, a trópusok élővilágát és a tengerek hihetetlen fajgazdagságát is. Összesen 7 cápa, további 400 halfaj és több tucatnyi trópusi állat csodálható meg.

A Magyar Zene Háza a budapesti Városligetben, a Városligeti tó tőszomszédságában, a Vajdahunyad vára közelében épül a régi, elbontott Hungexpo irodák helyén. A Liget Budapest Projekt részeként létrejövő intézmény a tervek szerint hiánypótló lesz a maga nemében, az egyetemes zenetörténet mellett a magyar zenetörténet is fontos szerepet kap majd az itt megtekinthető állandó kiállításban. Az épületet Fudzsimoto Szószuke japán sztárépítész tervezte, aki természetközeli, áttetsző üveg építményt szánt a liget fái közé.

2022.03.03.

Kirándulás Lébénybe!

Kihasználva a kellemes tavaszias jó időt elmentünk Lébénybe,megnéztük a csodálatos Szent Jakab apostol-plébániatemplomot és sétáltunk egy nagyot a Tölgy-erdőben,ahol megcsodáltuk az éledező természetet,a hóvirágmezőt és a csillagvirágot!

A lébényi Szent Jakab apostol-plébániatemplom román stílusban épült középkori keresztény templom, Magyarország egyik legjelentősebb középkori építészeti emléke, a Győrtől mintegy húsz km-re fekvő város országos hírű nevezetessége.

Tölgy-erdő:
A Tölgy-erdő 100 hektáros terület és elegyes gyertyános-tölgyes.

Az erdő a Fertő-Hanság Nemzeti Park területén, a Lébény-Tárnokréti úttól északra található.

2022.03.09.
Nemzetközi Nőnap

“Az élet zenéjét a nők adják, akik őszintén, minden feltétel nélkül fogadják magukba a dolgokat, hogy érzéseiken át szebbé alakítsák át azokat. ”

(Richard Wagner)
 idézetével emlékezünk e rólunk szóló ünnepre,melyet férfi társaink hiányában magunkban ünnepeltünk egy számunkra kissé szokatlan helyszínen,a felújított Baross-úti McDonald's -ban és sétával a Mosoni-Duna partján.

2022.03.24.
Ismerkedés a pétanque francia eredetű golyójátékkal a Battyányi parkban!

A játék neve a "mozdulatlan lábak" jelentésű francia pieds tanques kifejezés szavainak összevonásából származik.
A játék játszható egyéniben(1-1 ellen játékosonként három golyóval),duplettben(2-2 játékos játékosonként 3 golyóval) és triplettben( 3-3 játékosonként 2 golyóval)
Kipróbáltuk a játékot,nagyon élveztük!
A kellemes testmozgás után elsétáltunk az Arany Galériába(Arany János Művelődési Ház)és megnéztük

Németh Gizella textilvarró művész
kiállítását!

Külön tárlatvezetést és vendéglátást kaptunk,nagyon sok szépet láttunk,köszönet érte Édesné Zsuzsikának és kedves szomszédjának,Istvánnak!
Ráadásul legidősebb társunk közülünk ,Takácsné Marika még ajándékot is kapott!

2022.03.30.
    Kirándulás Martonvásár
Agroverzum,Beethoven Emlékmúzeum
Kastélypark,Óvodamúzeum

A legangolabb magyar kastély
Egy darabka Anglia elevenedik meg Martonvásáron, az angol-neogót stílusú Brunszvik-kastélyt és elképesztően szép parkját látogatva.

A fantasztikus, hófehér falú Tudor stílusú kastélyban egy érdekes kiállítás is várja a vendégeket, a kastély leghíresebb vendége, Beethoven emlékmúzeuma. A legnagyobb attrakció pedig kétségkívül Magyarország talán legszebb kastélyparkja.

A kastély története

Gróf Brunszvik Antal 1783–85-ben építtette a kezdetben fölszintes, barokk kastélyt, amelyet 1830-ban klasszicista stílusban építtetett át Brunszvik Ferenc, majd fia, Brunszvik Géza az 1870-es évek elején angol neogótikus stílusban átalakította. 1893-ban a Brunszvik család eladta a birtokot és egy rövid ideig József főherceg birtokában is volt, majd 1898-tól Dreher Antal sörgyárosé lett a kastély és a birtok. Az épületen az 1920-as években kisebb átalakítások történtek, a Dreher család egészen 1945-ig birtokolta. A háborús károk után pedig az 1970-es években Budai Aurél tervei szerint állították helyre, az 1953 óta a Tudományos Akadémia kezelésében lévő épületet.

A kastélyban jelenleg az MTA Agrártudományi Kutatóközpontja működik.

A kastélypark

A kastély építésével együtt kezdték el telepíteni az angolparkot. Brunszvik Ferenc paradicsommá varázsolta az addig kietlen pusztaságot, amely ma is az egyik legszebb kastélyparkunk. Fái között megtalálható a mocsári ciprus, a páfrányfenyő, a juhar és a platán. A hársak közé amerikai szivarfát, balkáni vadgesztenyét ültettek. A park központjából kifelé haladva eredeti kőris-éger láperdőt, tölgy-kőris ligeterdőt, törpe mandulásokat is telepítettek.

A 70 hektáros, lejtős térszintű, gyönyörű park közepén átfolyó Szent László-patak vizének felduzzasztásával kis tavat alakítottak ki, benne sziget, hatalmas, árnyas fákkal és szabadtéri színpaddal. Romantikus sétaút és kis fahíd vezet a szigetre, ahol egy hatalmas hangversenykertet alakítottak ki. A színpad fölé Beethoven hatalmas mellszobra emelkedik. A szigetet a mezei juhar, a mézgás éger és a magas kőrisek hatalmas példányai teszik árnyassá. Az itt lévő mocsári ciprus törzskörmérete meghaladja a 4 métert. A park minden évszakban más arcát mutatja, elbűvölőek a tavaszi, kora nyári, virágba borult rétek, a harsogóan zöld, nyári, leheveredésre csábító pázsit, az ősz vadító színkavalkádja. Télen a jégbe fagyott tó, a zúzmarás ágak varázslatos látványáért érdemes meglátogatni az arborétum szerű, szépen gondozott parkot.

Kiállítások

Az egyemeletes kastélyépület szabálytalan alaprajza, vakítóan fehér, szikrázó homlokzata, csúcsíves, nagy ablakai, a karcsú tornyok, támpillérek, fiatornyok, pártázatok együttese igazi romantikus hangulatot teremt.

Beethoven Emlékmúzeum

A nagy német zeneszerzőt a környezet szépsége mellett, elsősorban a Brunszvik-család hölgytagjaihoz, különösképpen Jozefinhez fűződő barátsága vonzotta Martonvásárra. A nagy zenekedvelő Brunszvik-család a XIX. század első éveiben többször is vendégül látta a zeneszerzőt, több műve is itt született, többek közt az Appassionata szonáta.

A kastély épületében lévő kis múzeum legérdekesebb látnivalója Beethoven zongorája, ill. személyes levelezése a Brunszvik családdal.

Óvodamúzeum

A kiállítás névadója, Brunszvik Teréz nemcsak a magyar, de az európai óvodaügy egyik úttörője is volt. A kiállítás az első magyar óvoda megnyitásától a hatvanas évek napközi otthonos óvodájáig mutatja be a magyar óvodatörténetet korabeli tárgyak, játékok és dokumentumok segítségével.

2022.április 28.
Kirándulás a Cuha völgybe

Kihasználva a kellemes tavaszi időt,végre elindultunk a rég tervezett Cuha-völgyi túránkra.
Vonattal utaztunk Porva-Csesznekig,onnan a völgybe elindultunk Vinnye irányába,közben megpihentünk,elfogyasztottuk kis ebédünket:

Ezután kis csapatunk ketté vált páran visszaindultak Porvára,a kalandvágyó társak pedig nekivágtak a nagy túrának:

Az előző napok esőzéseinek köszönhetően sokszor kellett átkelnünk a vízzel ugyancsak megtelt Cuha patakon!
Szerencsésen szárazon megúsztuk a kalandot,mindenki nagyon élvezte ezt a már nem a mi korosztályunknak való megpróbáltatást!
Büszkék vagyunk Marikára,ki legídősebbként is végig jött velünk,kiérdemelte a turista érmet.

Vonatra felszállva csatlakoztunk társainkhoz,kissé fáradtan,de sok élménnyel gazdagodva jöttünk haza.

2022.április 29.
Budapest,Operettszínház

Szabadság, szerelem

Huszka Jenő az egyik legismertebb magyaroperettszerző, nevéhez olyan művek fűződnek, mint például a Bob herceg, a Lili bárónő vagy épp a Mária főhadnagy. A komponista életműve előtt tisztelegve fergeteges gálaműsort állítunk színpadra április 29-én és 30-án. Az est során népszerű operettslágerekkel szórakoztatja közönségünket Bordás Barbara, Dancs Annamari, Fischl Mónika, Frankó Tünde, Kalocsai Zsuzsa, Lévai Enikő, Széles Flóra, Dénes Viktor, Dolhai Attila, Homonnay Zsolt, Laki Péter és Vadász Zsolt. A gála rendezőjeként Homonnay Zsolt debütál. Vezényel Pfeiffer Gyula.

2022.május 25.
Félévzáró összejövetel

Fagyosszentek utolsó napján-Szent Orbán napján tartottuk meg a félévzáró összejövetelünket,melyen köszöntöttük a kerek évfordulós szülinapos társainkat:
80.éves
Dolgosné Erzsike
Kovácsné Terike
Tóthné Piroska
75.éves
Balogh éva
Bogárné Cuni

Miközben elfogyasztottuk finom vacsoránkat,tombolasorsolással tettük még hangulatosabbá a délutánt.

Szép nyarat mindenkinek,találkozunk szepterberben!

2022.09.14

Zsíroskenyér piknik Gyirmóton a Horgásztónál!

Végre hosszú idő után összejött a sokak által nagyon kedvelt kirándulás,utoljára (szinte hihetetlen!)2018.május 30.-án voltunk .

Aranyhal horgásztó:

"A tó Győr, Gyirmót nevű településrészén található. Döbbenetes halállományában kiemelkedő helyet foglalnak el a pontyok, de az utóbbi időben megnövekedett a csukák száma is. A területen két tó található. A hosszabbik L alakú tó, kiválóan alkalmas versenyek lebonyolítására is...."
Kis csapatunk nagyon kellemes napot töltött itt,az idő is kegyes volt hozzánk,a reggeli eső után gyönyörű napsütéses időben finomakat ettünk,nagyot sétáltunk a jó levegőn.

Sajnos örömünk nem tartott sokáig,szeptember 19.-évevel bezárták a Gyárvárosi Közösségi Házat is,így sajnos nincs helyünk ahol össze tudnánk jönni!
Ez sajnos nagyon rosszul érint bennünket,támogatást sehonnan nem kapunk,mindenki kis nyugdíjas,így mégha sikerülne is valahol helyet találni,nem tudunk bérleti díjat fizetni!
Ameddig tart a jó idő próbáljuk kihasználni kültéri programokat szervezni,illetve a Városi Nyugdíjas által szervezett rendezvényeken is részt veszünk.
Voltunk szept.27.-én az Arrabona Városi Nyugdíjas Egyesület fennállásának 20 éves évfordulójának ünnepségén:

Október 14.-én pedig Gönyüre krándultunk,ahol sétáltunk a gyönyörű Duna parton:

És megnéztük a Hajós Múzeumot!

2022.11.08.

Kirándulás a Budai Arborétumba és a Feneketlen tónál!

Gyönyorőű őszi időben útrakeltünk és elutaztunk Budapestre!

Az ország egyik leggazdagabb arborétuma övezi a kertészeti felsőoktatás fellegvárának keretet adó Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Budai Campusának épületegyüttesét. Az arborétum a Gellért-hegy déli lábánál terül el, a Villányi út – Szüret utca – Somlói út között. Területét a Ménesi út két, korban és jellegben elváló részre osztja: az Alsó és a Felső Kertre.

Az arborétum jelenlegi növényanyaga csaknem 2000 fásszárú dísznövény fajt és fajtát, több száz hagymás virágot és csaknem 250-féle egyéb évelő dísznövényt foglal magában.

A Budai Arborétum területe 7,5 hektár. A Budai-hegység délkeleti szélén, az alföldi és a hegyvidéki klímakörzetek határán fekszik. A csapadék évi 600-620 mm, így a helyi klíma kissé száraz. Ezt tovább módosítja a déli fekvés, a városklíma (üvegházhatás), valamint a magas épületek mikroklíma-teremtő hatása. Az idehozott növények többsége ezért csak rendszeres öntözés mellett fejlődik jól.
A Feneketlen-tó Budapest XI. kerületében található, Újbuda belvárosában, Szentimrevárosban. A Villányi út és a Kosztolányi Dezső tér között elhelyezkedő mesterséges állóvíz felülnézetből elnyújtott, szabálytalan papucs ("vese-medence") formájú. Területe 1,1 ha, kerülete mintegy 500, mélysége 4-5 méter.
A 18. század előtt a Feneketlen-tó helyén lakatlan, mocsaras, értéktelen terület állt. A közelben kanyargó Duna az idők során agyagot hordott a területre, épp ezért a 18. század második felében, a folyó szabályozását követően és az építőanyagigény miatt téglagyárat hoztak létre a mai Kosztolányi Dezső térnél, az agyagot pedig a tó helyén lévő agyaggödörből nyerték ki a munkások.
Egy finom ebéd elfogyasztása után megnéztük a Nemzeti Összetartozás Emlékművét,a Trianoni Emlékművet!

Az emlékmű egy 100 méter hosszú, négy méter széles sétány, amely a Kossuth tér felől lejt. A sétány két oldalsó falán a történelmi Magyar Királyság (az 1913-as népszámlálás szerinti) 12 485 városát és községét vésték gránit téglákra. A településnevek nagysága az akkori település lakosságszámára utal.

A Nemzeti Szolidaritás Emlékhely középpontjában egy gránit tömbbe elhelyezett örök mécses ég.
2020 augusztusában avatták fel.
2022.december 12.
Adventi karácsonyváró találkozó az ETO-Parki
Lipóti Pékség és Kávézóban

A Lipóti Pékség az ETO Parkban nyitotta meg eddigi legnagyobb mintabolját 2022.októberében.

Ez több mint pékség! Ezt érezheti az, aki betér akár a kedvenc nosztalgiakiflijéért vagy parasztkenyeréért, de az is, aki itt szeretne elfogyasztani egy finom kávét egy croissant mellett, sőt akár egy pohár illatos bort frissen sült meleg étel mellett. Igazi találkozási hely lehet ez, időseknek és fiataloknak, de akár egy baráti találkozásra vagy üzleti megbeszélésre is. A családosoknak jó hír, hogy egy gyermeksarkot is találunk, hogy amíg a szülők bevásárolnak vagy éppen megkóstolnak egy házi készítésű limonádét, addig a picik sem unatkoznak az új játékok között.
Mi is nagyon jól éreztük magunkat a kellemes ,modern üzletben,a személyzet is nagyon kedves és udvarias volt!
Itt tényleg mindenki talál kedvére való ételt vagy italt!
Az új évben megimételjük a találkozót!